Home

Kezd kikristályosodni előttem az a tény, hogy Mark Forster nem is annyira jó rendező, mint én azt gondoltam még régebben. A Finding Neverland egy aranyos de kissé giccses mozi, a Quantum csendje nem rossz, de az akciókhoz inkopetensnek bizonyult a fickó, 2005-ös filmje, a Stay szintúgy egy félresikerült alkotás. Az a fajta film, ami kellőképpen megosztja a nézősereget. Van, aki mesterműnek tartja, és csodálatos filmnek, és vannak – velem az élen – olyanok, akik csak meresztik a szemüket és ráncolják egyfolytában a szemöldöküket a film láttán.

A történet szerint egy pszichiáter próbál segíteni páciensének, aki pár napon belül öngyilkos lesz. Közben valahogy kicsúszik a valóság a kezei közül.

Valahogy így lehetne leírni a sztorit, de tényleg a vicc az, hogy ennyi az egész és nem több, és ezt a keveset próbálta a rendező úgy tálalni, mint ha valami nagyon mély és komplex film volna, pedig nem.

Először is, maguk a dialógusok eszméletlenül suták és bénán megírtak, nem egyszer szerettem volna ütni a fejemet a falba. Az elején még igyekeztem elvonatkoztatni tőlük, és koncentrálni minden másra, de amikor ezt próbáltam, akkor jöttem rá hogy itt a sztorival sincs minden rendjén, stílus az van, és elegáns rendezés, néhány ötletes képi megvalósítás, de többre nemigen futotta a filmkészítőknek. Egész egyszerűen félresiklik az egész, mert nincs egy koherens történet és mozgatórugó, a túlbonyolított cselekmény és a furcsa jelenetek sajnos mind borzalmasan öncélúnak hatnak és semmi értelmüket nem láttam. Olyan, mintha egy Lynch-utánzatot néztem volna, a különbség annyi, hogy se a forgatókönyvnek, se pedig a rendezőnek nincs olyan géniusz agya és gondolkodása, mint Lynch-nek, szóval el van bukva a helyzet.

Az ilyen jellegű filmeknél a befejezés döntő fontosságú szokott lenni, de itt az se mentette meg a dolgozatot. Maradt hát a fáradt szemöldökráncolás és az az érzés, hogy megint elment az életedből másfél óra, amit nem kapsz vissza.

Az ítéletem tehát: blöff az egész.

Vélemény, hozzászólás?

