Home

Túl ambiciózusnak szeretne tűnni önmagához képest, és itt lett kerékbe törve a mű. Pedig nagyon szépen indult az egész, engem már a főcímmel megfogott, mellé a zene remek párosítás volt, a képek is hangulatosak voltak. Aztán maga az olasz burzsoá atmoszféra (van olyan? mindegy…), a pergő olasz nyelv, finoman kidolgozott képek, csodás operatőri munka és Tilda Swinton. Körülbelül másfél órába telt, mire rá kellett jönnöm, hogy itt bizony valami nem stimmel.

Az elején még tényleg tetszett úgy mindennel együtt, kellemes kis melodrámának, családregénynek tartottam, mely több szálon fut. Be volt hozva egy kis üzlet, egy kis szerelem, tiltott románc, leszbikusság, meg hasonló nyalánkságok, de a végére az egésznek se íze se bűze.

Először is, ami jó. Tilda Swinton tényleg szenzációs, a képek mellett ő az, aki egyben tartja az egész alkotást. Nagyon jól játszott itt, öröm volt nézni, teljes odaadással alakított. Aztán ugye a képek remekek és maga az atmoszféra is tetszett, a tájak, és volt egy szexjelenet, amit nagyon szépen fényképeztek. Tetszett a film regényessége is, olyan érzésem volt, mintha egy terjedelmes regényt olvastam volna, az ilyet pedig szeretem.

Ami nem tetszett…Egy idő után kénytelen voltam bevallani magamnak, hogy amit látok, számomra túlságosan felszínes. Sajnálatos módon a szereplők többsége – Swintonén kívül – nincsen kellőképpen kidolgozva, mindenki csak a felületen létezik. Másrészt, ahogyan azt már mondtam, túlságosan is ambiciózusnak szeretne tűnni úgy, hogy közben lerí róla, hogy blöfföl. Hiába a csodálatos képek halmaza, nem tudja teljes mértékben feledtetni a történet alulírt voltát, és azt sem, hogy itt bizony több történetszál van elhintve, mint azt a rendező bírt volna két kézzel. Olvastam, hogy az első változat 210 perces volt, és igaz ugyan, hogy a két óra hossz se rövid idő, mégis úgy érzem, jobban jártunk volna ha az első verziót kapjuk, ahol gondolom én, ki van fejtve jobban a többi történetszál is, és kevésbé hat felületesnek és befejezetlennek az alkotás.

Csalódás volt hát számomra. Szerettem volna jobban szeretni, de sajnos nem lopta be magát a szívembe túlságosan. Jobbra számítottam, erről van szó.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

