Home

David R. Ellis a kígyók után a cápák világába látogat el. Nem, nem természetfilmről van szó, hanem újból egy harmadrangú, trashfilm készítéséről. Az előzetest nézve azt kell mondjam, hogy kiábrándultam, nem igazán vonzott a film, de mivel megfogadtam hogy minél több idei filmet megnézek és a tegnapi Woody Allen-film után úgy gondoltam, poén lenne most egy buta cápásat nézni, hát meglestem. Ami azt illeti, baromi jót szórakoztam, annak ellenére, hogy pg13 besorolást kapott a produkció.

A történet annyi, hogy néhány fiatal elmennek lazítani egy tóparti házikóba, de rosszul járnak, mert mint kiderül, néhány gyilkos, vérengző cápa már ott tanyázik. Ennyi. Kell ennél nagyobb és intelligensebb sztori? Nem, nekem nem, ha a film címe az, hogy SHARK NIGHT. Szeretem a B-filmeket, így az elvárásaim nem szökelltek a magasba, és gyakorlatilag amit vártam, meg is kaptam ezen alkotástól.

De le kell szögeznem, ez a film buta. Úgy értem nagyon buta, de aki látta a SNAKES ON A PLANE-t (és ugyan ki nem látta?), és még szerette is, az könnyen azon kaphatja magát, hogy ezt a filmet is megkedveli. Nem mondom, nincsen itt olyan badass motherfucker mint ott, itt sajnos nincsen Samuel L. Jackson, senki nem mondja azt, hogy I’ve had it with these motherfuckin’ sharks in this motherfuckin’ boat. Érted? Ez a film inkább azokra a bájosan bugyuta, bénán megcsinált, film+-on előszeretettel sugárzott filmekre emlékeztet, amiken jót vigyorgunk elalvás előtt. Azzal a különbséggel, hogy ez talán egy fokkal jobban meg van csinálva, és a szereplők kedvelhető figurák, akik miatt lehet aggódni. Igen, ez a SHARK NIGHT egyik legjobb húzása, hogy a szereplőket lehet szeretni, kiváltképp a Sara Paxton által játszott lányt, akibe sikerült többé-kevésbé beleszeretnem, mert annyira szimpatikus volt és aranyos, de tényleg. A csaj jó, kíváncsian várom ezek után méginkább a THE INNKEEPERS-t (Ti West következő filmje, Paxton az egyik főszereplő).

A cápatámadások ugyan megsínylették a korhatárbesorolást. Kapunk néminemű vért mondjuk, és letépett testrészt (ne tessék extrára gondolni, itt nincs leharapott pénisz, mint a PIRANHA 3D-ben), szóval el lehet mondani, hogy rendesen kitolják a pg13 határát, igazából meg vagyok lepve, hogy megadta neki az MPAA. De azért így is, jobban örültem volna, ha bátrabbak és merészebbek a filmkészítők, például akármilyen kielégítő így is a főgenyák halála, lehetett volna szadistább is egy cseppet.

A cselekmény egy idő után bődületesen hülye fordulatot vesz, de ha ez kivágja nálad a biztosítékot, akkor valószínűleg nem vagy tisztában azzal, hogy mire ültél. Ezt a filmet akkor lehet a legjobban élvezni, ha nem veszed komolyan amit látsz, így már csak nevetsz egy nagyot, amikor megtudod, hogy mi áll a dolog hátterében. Nyilván maguk az alkotók se vették komolyan a dolgot, de ha mégis, akkor a forgatókönyvíró egy idióta. Mindenesetre, megmosolyogtatóan bugyuta és nonszensz ez a csavar.

Mindent egybevetve, tényleg jót vidultam ezen a cápás marhaságon. Megvan neki a bája, az a finom B-filmes sármja, még ha nem is annyira bűnösen szórakoztató és vérben pancsikoló mestermű, mint a PIRANHA 3D volt.

Vélemény, hozzászólás?

