Home

A DRIVE kapcsán sokat lehetett olvasni erről a filmről, nem egy kritikus vagy filmrajongó kötötte össze egymással Walter Hill művét Refn filmjével. Sokan aggódtak is amiatt, hogy most akkor utóbbi az remake-e avagy se, mert maga a történet mutat némi hasonlóságot. Mindkettőnek a főszereplője egy név nélküli, csendes fickó aki bűnözőknek vezet autót. Mindkettő egy rendhagyónak mondható akciófilm (bár Refn-é talán méginkább rendhagyóbb), és mindkettő nagyon stílusos. De ennyi. Nem kell aggódni, a DRIVE még mindig piszokjó és nehéz találni ugyanolyat.

Ami viszont ezt illeti, Walter Hill a pályája elején készítette el ezt a dolgozatát, abban az időben amikor még nem volt annyira híres. Ne feledjük, ekkor még nem készült el se a 48 ÓRA, se egyéb másik mindenki által ismert kultuszfilmje. A THE DRIVER a második nagyjátékfilmje volt, előtte már lerakott az asztalra egy a kritikusok által méltatott Charles Bronson nevével fémjelzett filmet, HARD TIMES címmel.

A film főszerepe eredetileg Steve McQueen-nek íródott, neki ajánlották fel, és ezt nem nehéz elképzelni a filmet nézve, még így is, hogy Ryan O’Neal remekül tette magáévá a titokzatos karaktert. Maga a mű egyszerű vonalvezetésűnek mondható, egy-két fordulatot leszámítva nem történik olyan amit ne láttunk volna, vagy amit ne lehetett volna valami úton-módon kikövetkeztetni, a stílus és a rendezői markáns jelenét az, mely színtiszta, szórakoztató, értékes mozivá teszi a kész alkotást. Walter Hill nem egy autósüldözést belepakolt a filmbe, ezek szépen oldódnak fel, nem lógnak ki, azon felül pedig igazán mesteri szcénák ezek, nem is értem miért nem sorolják a klasszikusok közé őket.

Valahol máshol olvastam még a film megnézése előtt, hogy érződik rajta egy kis Michael Mann-hatás, pontosabban inkább hasonlít Mann későbbi filmjeire. Leginkább a két főszereplőnek lehet ezt tulajdonítani. A sziklaszilárd kódok szerint élő főhős, aki ugyan nincs éppen kifejezetten a jók oldalán, de a rosszakén se. Inkább csak saját magát képviseli, a perifériára önmaga által kiszorított fickó, akiről nem sokat tudunk meg, de ez így van jól. Aztán ott van a zsaru figurája, aki mindenáron el akarja kapni a Sofőrt, és megtesz minden tőle telhetőt annak érdekében hogy bebizonyítsa, ez az a fickó a bűnös. Érdemes figyelni itt Bruce Dern alakítását. Akárhányszor megjelenik, uralja a terepet. A Detektív akit játszik, hasonlóan különc mint a Sofőr, nem dönthető el róla konkrétan hogy jó vagy rossz, be van kódolva, azok szerint él és dolgozik. Van hogy feszegeti a törvény határait, de azt is csupán azért, mert úgy gondolja az a helyes. Kettejük párharcáról szól a film, itt lehet felfedezni Mann-t, ha megnézzük a MANHUNTER-t vagy a THIEF-et (igen, főleg ezt), akkor felfedezhetünk néminemű hasonlóságot. Nem sokat, de érdekességként azért megteszi.

Nagyon tetszett ez a film, mindvégig feszült, izgalmas és szórakoztató alkotás, mely jogosan követelné magának a klasszikus-státuszt. De így viszont sajnos csak azok ismerik akik jobban belevetik magukat a filmek világába.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s