Home

Catherine Hardwicke rendezőnő leginkább arról vált híressé, hogy elkövette az első TWILIGHT-filmet, pedig előtte készített egy többé-kevésbé jó és értékelhető mozit, a THIRTEEN-t, mely a tinédzser-korosztály lányait állította pellengérre, az ő gusztustalan életvitelüket boncolgatta nagy élvezettel. Nem tetszett annyira az a film se, de érződött az, hogy a direktor valamit akart mondani. A TWILIGHT már egy visszalépés volt a minőségtől, tudja mindenki miről van szó. Lehet szeretni persze, mindenkinek szíve-joga, de az a sztori egyszerűen buta volt és hülye. Maga a film is. Nos, a RED RIDING HOOD a Hardwicke idei filmje, amiben a jól ismert mesét, a Piroska és a farkast vette alapul. Fogta a sztorit, két kézzel, kifacsarta, kicsavarta, kiforgatta, és készített egy filmet ami stílusát és képi világát tekintve ugyan jónak mondható, de nagyon nincsen más, amit ki lehetne emelni.

Maga a koncepció kifejezetten tetszett, a helyszín, meg miegymás, a baj csupán az, hogy magába a forgatókönyvbe igen kevés energiát fektettek az alkotók. A cselekmény ugyan nyomokban, nagyon elvétve tartalmaz feszültséget, de a nagy része teljesen semleges ilyen téren, az izgalom legtöbbször nem úgy működik ahogyan kéne, a színészek pedig szintúgy küzdenek azzal, hogy valami emlékezeteset nyújtsanak. Szerettem volna Amanda Seyfried-et fikázni, de végül úgy döntöttem mégse teszem, mert félig-meddig sikerült belészeretnem a film végére. Tény ami tény persze, hogy alakítása kimerül abban, hogy ijedten néz azokkal a rajzfilmszerűen nagy szemeivel, azon kívül pedig aranyos.

A film eljátszik a krimi zsánerével is, a farkas ugyanis itt nem szimplán egy farkas a sok közül, hanem egy ember, aki farkassá válik, tehát az alkotók azt várják a nézőtől, hogy egészen a végéig találgasson a kilétét illetőn. Ez a vonulat azt követelné, hogy a suspense és a gyanakvás, a feszültség végighúzza magát a művön, ám ez nem történik meg. Helyette kapunk egy álmatag, néhol egészen durva mesét amibe sajnos nem sok fantázia szorult, pedig nem ártott volna ha megdolgoznak minket. Nem tudom egyébként, nyilván ez nem volt opció, de Del Torót sokkal inkább el tudtam volna képzelni a rendezői székbe, ő gatyába rázta volna, a stílus passzolt volna, a fantáziával se lettek volna ilyen nemű problémák, ahogy a forgatókönyvvel se.

Rejtély ide vagy oda, talán a legnagyobb kérdőjel a film kapcsán, hogy Gary Oldman mit is keres itt. Sajnos érezhetően nem érzi magát otthon ebben a világban, nem kellett volna a tehetségét ilyenre pazarolni szerintem. A figura akit alakít szintén nem túl érdekes, csak a tipikus “áldozzunk-fel-mindenkit-a-jó-ügy-érdekében”-típus zászlóvivője, karaktere hanyagul körülírt és kibontott. Remélem, hogy a TINKER, TAILOR, SOLDIER, SPY majd újra jó irányba tereli a karrierjét és nem kell többet elszenvednünk tőle hasonló gyermeteg produkciókat.

A 2011-es év eddig a mainstream terén adott pár jó kis filmet, de ez nem azok közé tartozik. Viszont elmondhatjuk, hogy idén van két klasszikus mesénk átirata is. A másik a BEASTLY volt. Persze, ez jobb film. De nem jelent semmit.

Advertisements

3 thoughts on “A lány és a farkas (2011)

  1. Ja, s ha valaki tényleg jó Piroska és a farkas parafrázisra kíváncsi az nézze meg a Jin-Roh: The Wolf Brigade c animét. Egy hétre elcseszi az ember hangulatát, de érdemes.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s