Home

Mintha csak tegnap lett volna, hogy totálisan be voltam zsongva ettől a filmtől. Vártam, akár a Karácsonyt, majd amikor megnéztem a moziban, teljesen beleszerettem ebbe a hányattatott sorsú és keservesen rosszul fogadott produkcióba. Így, öt év elteltével újra megnéztem (persze néztem én eddig is, de most elő akartam venni újra), kíváncsi voltam, vajon még mindig annyira bejön-e. Történt ugyanis, hogy az utóbbi pár hónapban az eredeti sorozatot kezdtem el nézni (amikor a mozifilmet láttam, még egyetlen epizódhoz se volt szerencsém), ami egyből elsőszámú kedvencemmé ugrott elő, tehát érdekesnek tartottam Mann egész estét dolgozatát meglesni. Bevallom, féltem attól, hogy Don Johnson után már nehezen fogadom el Sonny szerepében Colin Farrell-t, de meg kell mondjam, félelmem alaptalannak bizonyult. Ez a film még mindig kurvajó.

Michael Mann értő kezekkel nyúlt a saját gyerekéhez, és jobb is hogy ő tette, mert ha más csinálta volna, tuti hogy katasztrófa lett volna az eredmény. Egyesek szerint így is tűrhetetlen amit véghez vitt, de én azokkal az emberekkel nem állok szóba. Nincs dolgom velük. Először is, itt nincsenek cameók. Nem látjuk Don Johnson-t vagy Phillipe Michael Thomas-t. Nincsenek vicces kikacsintások, se ostoba poénok. Nem kurtították el a cuccot azzal, hogy ilyen meg olyan idézeteket nyomnak bele az eredeti sorozatból, ahogy azzal se, hogy újra elmesélik azt, miként találkozott Sonny és Rico. Nincs eredettörténet, ami viszont van, az egy betonkemény, stílusos akció-dráma a legjobb fajtából. Olyan ez a film, mint a legkomolyabb, legsötétebb és durvább Miami Vice-epizód. Majdnem teljesen fapofa, nincs poénkodás vagy felesleges tűzpárbaj, már a nyitójelenetnél érzed, hogy ezek az arcok nem viccelnek, a munkájukat komolyan veszik. Nem pazarolják az időt poénos, szellemes dialógusokkal, ami kifejezetten tetszett.

Amit még értékelek az az, hogy ez a film az akciófilm kategóriájába sorolható ugyan, de konkrét akciójelenet van kb. kettő, azok viszont olyanok hogy hú. A stílus és a feszültség viszont folyton jelen van. A képek szinte vibrálnak, valami megmagyarázhatatlan cool-ság lengi be a dolgozatot, amihez hozzájárul Colin Farrell és Jamie Foxx játéka is. Hadd mondjam el azt, hogy nekem még mindig Colin Farrell bajsza az egyik kedvenc filmes arcszőröm, ezt 5 éve így gondoltam, ma is lenyűgöz, annyira képtelen, mégis menő.

Szigorú mozi ez a javából, ami beránt és nem enged. A kamera sokszor a szereplők arcában van, ami itt-ott talán túlzásba van víve, de összességében nem nagyon zavart. Talán a dialógusoknál lóg ki a lóláb néhol, de elnézem, és még a szexjelenetek nélkül is meglettem volna. Nincs ellenemre a filmes szex, de itt valahogy nem tűnt annyira indokoltnak. Értem, szerelmesek. Nyilván. Mégis, valahogy fura volt és oda nem illő.

Sokan kritizálják a filmet illetően, hogy nincs benne humor. Nos, el kell keserítenem ezeket az emberkéket, de a sorozat sem éppen a humoráról híres. Persze, ez a film mint mondtam, tényleg olyan mint egy nagyon komor epizód.

A befejezés se mindennapi, bírtam hogy nem úgy történtek a dolgok ahogyan elvárná az ember. A romantikus szál itt nem teljesedik ki, ezért még hatásosabb, a rosszak némelyike meglakol, van aki elmenekül, vesztesz-nyersz helyzet áll fent itt mindenki számára. Minden golyónak súlya van, a kimondott szavaknak úgyszintén.

Tehát, ez a cucc még mindig baromi jó véleményem szerint. Talán nem tökéletes, a történet néhol kuszának tűnik, de inkább az van, hogy odafigyelést igényel a dolog. Sajnálom, hogy annak idején megbukott, és kevesen ölelték keblükre. Kövezzetek meg, de azt vallom, ez a film jobb mint mondjuk a PUBLIC ENEMIES, ami túl száraz volt az én ízlésemnek. Ez viszont színtiszta stílus, kőkemény zsarufilm. A javából. De ezt már mondtam. Mindenképp ajánlom megtekintésre. Ha nem tetszett anno, akkor nézd még egyszer, hátha jobb. De tényleg.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

